tisdag 30 november 2010

Jorö, nu hare blitt riktit kallt!

Det är ju den här dan som talar om vilket väder det blir till jul. Här har det varit minusminus i ett par veckor och just idag, just nu är det - vänta skall kolla termometern - 15 grader minus. Undrar om det var lika kallt då karl tolv dog? I alla fall så skall det enligt bondepraktikan bli lite tö till jul, hoppas bara att snön ligger kvar då.
Och i morgon börjar julkalendern. Har inte missat en premiär så långt jag kan minnas. DH är inte hemma utan på resande fot och han missar detta i morgon bitti. Men nu för tiden behöver man ju inte passa TV-tider på gott och ont. Det finns en viss känsla med att veta att något program går en viss tid, en viss dag i veckan och då ser man det. Jag har dock sista tiden börjat titta på TV i sängen via min telefon. Det är ett begränsat utbud men jag har senaste veckan bl a lärt mig att mäta ett snöre, att allt som står i Dan Browns senaste bok om parlamentsbyggnaden i Washington inte är sant och att Kalle Anka inte var den första tecknade figuren på film, vilket jag i och för sig redan visste.  
Denna kväll har jag och några arbetskamrater varit på Floristutbildarna och gjort dörrkrans och bordsdekoration. En perfekt avslutning på november, och början på december.

Natti!

2 kommentarer:

Tessan/Jejje sa...

Vad fint det blev med nya kransen. Jag ska sätta dit äpplen på min imorgon och hänga den på dörren. Snöbolleljuset passade precis i min lilla dekoration! Tur jag inte tog mer mossa... :)

oh julia sa...

åh, tjus!!!!
äntligen kan man kommentera!
puss niece