måndag 29 november 2010

fix & don

En riktigt trevlig dag på jobbet! Tycker om måndagar! När man berättar det tittar alla konstigt på mig och undrar om jag är riktigt frisk i huvet. Jag tycker om måndagar för att då har man hela veckan framför sig. Jag har också med tiden lärt mig att inte boka upp en massa saker utan på måndag morgon är veckan ganska tom. Och det är det jag gillar med måndagar. Mycket kan hända och det är långt till fredag.

Idag t ex har jag gjort ett microskåp i köket. Jag har tagit bort en skåpdörr, satt in en extra bred som jag har gjort ett lagom stort hål för kontakten i, skruvat fast skivan med "dubbelskruv" och baxat in micron. Tadaaaaa! Ett "mikroskop"! Kollegan städade i biblioteket hela eftermiddagen, ett projekt som vi båda var sugna på redan då vi var på anställningsintervju. Men det projektet tog hon först och jag har paxat ett förråd. Det skall jag ta itu med i morgon bitti, tisdag. Onsdag är bara min. Torsdag och fredag är inte inbokade helt enligt min filosofi.

Btw - har ni börjat julstöka än?

1 kommentar:

Tessan/Jejje sa...

Sorry sweetie att jag tog biblioteket men jag tror det passar mig bättre än förrådet. :)