måndag 8 november 2010

Tiden går, och går, och går.............



Det var väääääldigt länge sedan vi sågs, du och jag! Tyvärr har jag varit lite upptagen en stund med ditten och datten, mest datten. Så jag har inte haft tid, lust eller ork att skriva här. Men nu är jag tillbaka igen med nya friska tag.

Just som novembermörkret lägger sig som en tung, grå, fuktig filt över landet så vaknar jag. Ser med tindrande ögon på allt som börjar glimma och glittra i fönster och på varuhus. Jag formligen älskar den här tiden på året innan december. Man kan med gott samvete krypa upp i soffan med en stickning, en kopp kaffe och tända lite ljus.

Förresten, tycker ni det är för tidigt att börja med julpynt i affärerna i oktober? Det är ju i alla fall bara cirka två månader kvar då till den stora dagen. Däremot tycker jag det är horribelt att en del butiker säljer semlor redan nu, med tanke på att det inte är påsk förrän i april nästa år. Alltså nästan ett halvår kvar!

Inga kommentarer: