lördag 26 september 2009

Ensam Hemma 1: Bakelse och Fynd



Så - nu är jag verkligen ENSAM HEMMA!
Makens äldste gick just iväg och kommer inte förrän det blivit natt.
Min yngste lär jag inte få se förrän jag väcker honom innan jobbet i morgon. Ja jag vet! Man ska inte hålla på så där! Men jag vet själv hur svårt det är att komma upp. Jag har varit en konstant försovare i hela mitt liv.

Ovan ser ni bakveret - en Bröstbakelse!
En del av vinsten går till Bröstcancerfonden.
På utsidan rosa och söt.
På insidan en mitt av chokladkaka och ovanpå det en helt underbar hallonmousse! Yam!


Och så var det Myrornas Fynd!



En bok om gardinsömnad från 90-talet och en liten barnmugg.
Tror dock inte att den är i nysilver utan bara silverpläterad. Men - för 25:- kan man inte begära så mycket mer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder Lena! Det ser ut som en skön helg, själv jobbar jag, övertid, inte roligt alls....
Jag vill också var min egen chef, för helt ärligt, är det inte det bästa du har gjort, att starta för dig själv?? Inte för att jag tror att dygnets timmar ökar, men man rår väl om sin tid på ett annat sätt? Trött på att ständigt känna mig fastlåst i något jag inte har nått inflytande på.... Grrr.. Jag vill också ha en bakelse och stå och titta på ån! Vad är ditt bästa tips? Krams

Momimamma sa...

Det gäller ju bara att veta vad man ska göra. Och att man brinner för det. Du har ju fotografering, se till att marknadsföra dig, starta firma så ska du se att du snart kan leva på det. Du har ju redan börjat :-)
Jo det är skönt att bestämma över egen tid, men tyvärr syns det i plånboken oxå.
Krrrram!