söndag 1 januari 2012

Nytt år - nya löften

Nu är det plötsligt 2012 och jag har inte skrivit i blogen på 361 dagar! Skäms! Men det har varit lite annat att göra under året.
Jag har börjat spinna garn och det är en fantastisk hobby. Det hela började med att jag satt och surfade på garnsidor och fick se så många härliga härvor med ull, färgade i de mest fantastiska varianter. Och detta var inte garn utan ospunnen ull!
Blev lite frustrerad i slutet av maj och gjorde till slut en hemmagjord slända av en CD-stack, blompinne och en krok. Den fungerade men inte helt tillfredsställande. Därefter byggdes en av ett koppunderlägg till en Höganäsmugg, en ätpinne och en krok och den blev superbra! Fick tag på ull från andra sidan atlanten och började spinna! Sedan dess är jag fast.
Det har blivit både spinnrock och mer ull sedan dess. Jag spinner bara det jag ska sticka av så att jag inte skall få ett lager hemspunnet garn också.
Nu har jag semester i några dagar och det ska produceras, jajamen! Bilder kommer senare......

Gott Nytt År världen!

Inga kommentarer: